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Shenmue 3 (PC,PS4)

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201Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 9 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Sam 20 Juin - 19:02

Tsubasa


Funk Lord
Alto a écrit:
tetsuoshima a écrit:2)Partant de là, et c'est un de nos points d'accord, il faudrait au moins aller jusqu'à Shenmue 5 pour combler les 16 chapitres prévus à la base. (Shenmue 2 termine au chapitre 6 pour l'info).

Shenmue 5 ? Shocked

Il n'a pas toujours été dit qu'il manquait simplement un 3e opus pour boucler la saga ?

Non, il a toujours été dit que la saga devait comporter au moins 5 opus, peut-être même 6.
Mais, ça, c'est la vision de base et idéale du créateur, néanmoins conditionnée par une donnée très importante : les ventes. Et c'est là que le bat blesse. Notez bien que, contrairement à ce qui est souvent dit à tort, les deux premiers jeux se sont bien vendus. Le souci c'est qu'ils ne se sont pas assez vendus en comparaison du budget pharaonique qui a été investi. Shenmue a été pensé et budgeté pour être un system seller et faire partir des Dreamcast par containers. On connait la suite malheureusement...
Du coup, comme je l'évoquai, il n'est pas impossible que des coupes scénaristiques soient faites et que Shenmue III apporte une conclusion à l'histoire afin d'éviter de faire souffrir les joueurs 14 ans de plus. Je pense même que c'est certainement ce qu'il y a de plus sage à faire (même si ça me fait mal de me dire qu'un tas de choses initialement prévues ont été retirées).

Tonka a écrit:Et vous ? Combien avez vous mis ou serait prêt à mettre ?

J'ai mis $500. Je ne peux pas plus ce mois-ci. Je remettrai peut-être $500 de plus à la fin du mois.

junkersju87 a écrit:Sinon, j'ai aussi une question pour les fans comme gatsu. Si vous aviez 10 000 $ à dépenser pour ce kickstarter, vous choisiriez la veste ou le dîner avec Yu Suzuki ? Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 9 4257297559

Perso, je choisirai le dîner sans hésiter une seule seconde. Je veux dire, ce n'est pas tous les jours qu'on a la chance d'avoir un tête à tête avec Dieu. Wink

202Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 9 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Sam 20 Juin - 22:38

gatsuforever

gatsuforever
Adorateur du Pal
J'ai mis 100$ pour l'instant. Je serai prêt a rajouter 50$ si le montant ne decolle pas et si un collector se présente sur ps4 Smile . Alors si ps4 collector special shenmue alors limite je serai prêt a manger du riz de la marque au pouce jusqu'à la fin de l'année ^^ .

Si j'avais 10 000$ diner avec Yu Susuki sans hésiter Smile enfin si je les avais pour de vrai, je preferai m'acheter une nouvelle caisse et des tas de jeux plutôt que de mettre autant dans un diner ^^ .

203Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 9 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Dim 21 Juin - 7:15

Tsubasa

Tsubasa
Funk Lord
Bon, je dis pas ça pour toi en particulier Gatsu mais de façon plus générale... Ça me tue les gens qui hésitent à backer Shenmue III à cause de l'absence d'édition Collector PS4 dans les rewards. Il faut comprendre une chose essentielle : le jeu sort dans 2 ans et demi. Aujourd'hui il n'y a encore aucun plan d'édition précis prévu par Sony. Dès lors, vu le temps qui nous sépare de la sortie, rien d'anormal à ce qu'aucun Collector ne soit annoncé. Il y en aura un, c'est certain, mais il sera destiné à une diffusion plus traditionnelle (réservation sur internet ou dans les points de vente quelques mois avant la sortie). Ils ne doivent même pas encore savoir ce qu'il contiendra. Le kickstarter n'est pas là pour flatter nos égos avec la mise à disposition d'une jolie boite à mettre sur nos étagères mais pour nous donner l'opportunité de faire entendre nos voix et faire de l'arlésienne Shenmue III une réalité. Financer Shenmue III c'est un acte de foi collectif, une mobilisation des joueurs à travers le monde pour ressusciter un monument du jeu vidéo au destin tragique. Il y aura bien le temps pour une édition physique (collector ou simple) plus tard. Pour l'instant, le plus important c'est de permettre à Yu Suzuki de donner corps à son rêve en achevant l'oeuvre de sa vie, celle pour laquelle il se bat depuis presque 15 ans. Ne perdons pas de vue l'objectif pour des considérations matérielles qui, ma foi, ne sont que secondaire. L'essentiel c'est d'avoir un Shenmue III qui soit le plus fidèle à la vision originale de son créateur. Et pour ça, il nous faut réunir $10 000 000 avant la fin de la campagne Kickstarter.
The story goes on...

204Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 9 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Dim 21 Juin - 19:48

Tsubasa

Tsubasa
Funk Lord
La campagne semble stagner depuis quelques jours. Le compteur approche les $3 500 000, ce qui est peu.

EDIT : Merci à Kawet pour avoir trouvé comment incruster la vidéo. Wink


Update #8 - Jun 19 2015 a écrit:

Your Daily Programming

Hello to Everyone around the World!

The Shenmue Carnival is in full swing now! Invite your friends to the party and keep sharing the news. Shout it from the streets to the mountains that Shenmue is back!

Today we have an interview from the main programmer of the Shenmue series, Tak Hirai. He was a key member of the team that made the series what it was, and his experience and familiarity with the code from the original series will be an invaluable resource in helping bringing back the world we all know and love. Give a big round of applause for Tak as he talks about the trials and tribulations of programming for Shenmue 1 and 2, and expresses his hopes for where Shenmue 3 will be headed.



Later on Today

Suzuki-san will be on Reddit today, so please join him and give him your support to celebrate this momentous occasion! The Reddit AMA will start around 9:30 pm and the link will be posted here on the Update page.

See you there!



Dernière édition par Tsubasa le Dim 21 Juin - 19:58, édité 1 fois

205Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 9 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Dim 21 Juin - 19:52

Tsubasa

Tsubasa
Funk Lord
Update #9 - Jun 19 2015 a écrit:

Yu Suzuki on Reddit Soon!

Hi Everyone!

Yu Suzuki will be on Reddit in a couple of hours at 9:30 PM PDT.

Yu-san wants to answer as many questions as possible. Please follow these rules to make it go smoothly:
•Ask only one question per post.
•Keep your question short and sweet.
•Up vote a question already posted if yours is similar.
•You can ask your question in English or Japanese.

Thank you for all of your questions already!

https://www.reddit.com/r/IAmA/comments/3ag05q/i_am_yu_suzuki_ama/

See you soon!


Update #10 - Jun 20 2015 a écrit:

New Reddit Posting!

Hello everyone,

My apologies for the new posting. Here is the new link:

http://www.reddit.com/r/IAmA/comments/3ahcwf/i_am_yu_suzuki_new_posting/

I will try and answer the top questions populated on the first post as much as possible.

Thank you very much,

Yu Suzuki



Dernière édition par Tsubasa le Dim 21 Juin - 19:56, édité 1 fois

206Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 9 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Dim 21 Juin - 19:54

Kawet

Kawet
Chat-Bits
@Tsubasa a écrit: À noter qu'il m'est impossible d'incruster la vidéo de l'Update #8 et qu'il faudra vois rendre sir la page Kickstarter pour pouvoir en profiter.

amateur Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 9 3856250453

207Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 9 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Dim 21 Juin - 20:07

Tsubasa

Tsubasa
Funk Lord
Merci Kawet, tu déchires !!! Wink
Comment t'as fait ?

208Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 9 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Dim 21 Juin - 20:11

Kawet

Kawet
Chat-Bits
J'ai copié le code habituel d'insertion avec iframe (on peut l'avoir avec la premiere video par exemple), puis j'ai cherché le lien de la video en affichant le code source de la page, ça se trouve vite en cherchant le texte "Hirai san machin" Wink

Y'avait plus qu'à remplacer le lien de la video

209Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 9 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Dim 21 Juin - 20:14

caaen

caaen
Maudit du Forum

Tsubasa a écrit:Ne perdons pas de vue l'objectif pour des considérations matérielles qui, ma foi, ne sont que secondaire. L'essentiel c'est d'avoir un Shenmue III qui soit le plus fidèle à la vision originale de son créateur. Et pour ça, il nous faut réunir $10 000 000 avant la fin de la campagne Kickstarter.
The story goes on...
pourquoi 10 000 000 dolls?

210Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 9 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Dim 21 Juin - 20:51

Tsubasa

Tsubasa
Funk Lord
Kawet a écrit:J'ai copié le code habituel d'insertion avec iframe (on peut l'avoir avec la premiere video par exemple), puis j'ai cherché le lien de la video en affichant le code source de la page, ça se trouve vite en cherchant le texte "Hirai san machin" Wink

Y'avait plus qu'à remplacer le lien de la video

Bordel, j'ai rien bité à ce que tu viens d'écrire... ^^

211Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 9 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Dim 21 Juin - 20:52

gatsuforever

gatsuforever
Adorateur du Pal
Ce ne décolle plus des 3 500 000$ Va falloir un gros coup de boost pour que ça reparte, car réunir les 1,5 milions manquants ne va pas être facile sachant que tout le gros des fans ont déjà contribué...
Dès mouvement ici et là s'organisent, mais un peu dans l’indifférence générale on dirait... Tout comme le jeu original ont est minorité à l'aduler (minorité bruyante certes, mais ça reste une minorité vu que le kickstarter stagne.... et qu'on est que 49 000 de contributeurs...) .
Je pense que sincèrement les 5 millions ne seront certainement pas atteind.... et là on passera à coté du plus gros gachis de l'histoire vidéoludique...

http://www.gameblog.fr/blogs/bonsplansjeuxvideosvgdealer/p_113855_e3-2015-pourquoi-soutenir-shenmue-3-est-important

@Tsubachou: Effectivement, pourquoi promouvoir un collector ps4, alors que le jeu n'est même pas commencé et qu'on ne sait même pas ce qui resoirtira de la réalisation et conception du jeu... tu as marqué un point là.

Dommage que les codes d'exigences du public actuel soit élevé, car un jeu reprenant le moteur graphique des premiers ca ne me dérangerait pas du tout tant que l'univers est respecté.

212Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 9 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Dim 21 Juin - 22:30

Gio

Gio
Administrateur

gatsuforever a écrit:Ce ne décolle plus des 3 500 000$ Va falloir un gros coup de boost pour que ça reparte, car réunir les 1,5 milions manquants ne va pas être facile sachant que tout le gros des fans ont déjà contribué...
Dès mouvement ici et là s'organisent, mais un peu dans l’indifférence générale on dirait... Tout comme le jeu original ont est minorité à l'aduler (minorité bruyante certes, mais ça reste une minorité vu que le kickstarter stagne.... et qu'on est que 49 000 de contributeurs...) .
Je pense que sincèrement les 5 millions ne seront certainement pas atteind.... et là on passera à coté du plus gros gachis de l'histoire vidéoludique...
.

Qu'est ce que tu racontes? Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 9 1370858031

213Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 9 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Dim 21 Juin - 22:31

Lechatperché

Lechatperché
Maudit du Forum

ils ont mis 5M€ pour valider le projet ??? Surprised

214Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 9 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Dim 21 Juin - 22:39

Invité

avatar
Invité
Ah mais ca coûte des ronds de développer des jeux maintenant !!! Y'a des cinématiques à gogo des graphs HD, c'est à la limite d'un film d'animation !!! Le montant ne m'ettones pas plus que ca au final

215Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 9 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Dim 21 Juin - 22:43

Lechatperché

Lechatperché
Maudit du Forum

non mais j suis conscient que la prod d'un AAA coute bonbon mais ce qui m'étonne c'est que Sony ne participe pas du tout au projet ? genre ils ont l'exclue sans mettre un rond dedans ? bravo gros coup !! Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 9 1370858031 parce que s'il manque 1M€ faut ouvrir le porte monnaie un minimum là

216Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 9 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Dim 21 Juin - 22:45

Invité

avatar
Invité
Ben pourquoi ils feraient ca? Le mec a d'emblée fixé une exclue pour la PS4 (et le pc mais ca compte pas Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 9 3856250453)

217Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 9 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Dim 21 Juin - 22:53

Gio

Gio
Administrateur

Mais qu'est ce que vous racontez tous la Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 9 506850652

- L'objectif c'était 2M, déjà atteint depuis longtemps, le jeu va se faire.

- Evidemment 2M c'est le minimum, plus ça monte, mieux ce sera, en tout, pour faire le parfait Shenmue sans compromis, Suzuki aurait besoin de 10M.

- Sony va mettre du pognon ils l'ont déjà annoncés

- Shenmue 3 n'est pas un gros jeu AAA

218Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 9 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Dim 21 Juin - 23:31

Junkers

Junkers
Diamond Dog
Giovanni a écrit:
gatsuforever a écrit:Ce ne décolle plus des 3 500 000$ Va falloir un gros coup de boost pour que ça reparte, car réunir les 1,5 milions manquants ne va pas être facile sachant que tout le gros des fans ont déjà contribué...
Dès mouvement ici et là s'organisent, mais un peu dans l’indifférence générale on dirait... Tout comme le jeu original ont est minorité à l'aduler (minorité bruyante certes, mais ça reste une minorité vu que le kickstarter stagne.... et qu'on est que 49 000 de contributeurs...) .
Je pense que sincèrement les 5 millions ne seront certainement pas atteind.... et là on passera à coté du plus gros gachis de l'histoire vidéoludique...
.

Qu'est ce que tu racontes? Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 9 1370858031


"I will say this: if we reach the $5 mil mark, one of the things I really want to do with Shenmue 3 will become a reality. At $10 million, it will truly have the features of an open world."

Mais le "one of the things I really want to do with Shenmue 3 " est assez flou ^^

219Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 9 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Dim 21 Juin - 23:34

gatsuforever

gatsuforever
Adorateur du Pal
C'est peut être pas un gros jeux AAA , mais si SONY voit que les fans sont là et suivent, ca peut surement ouvrir les portes à une suite probable permettant à Yu Susuki de faire de Shenmue le projet qu'il a toujours souhaitait.
Mais bon quand on voit déjà le boulot monstre effectué dans Shenmue 1 ( on peut interroger chaque pnj sur chaque sujet, et tout les dialogues sont parlés avec des intonations de voix differentes pour chaque pnj, et rien que ça, ca doit avoir un cout monstrueux, en plus tous les pnj sont différends, on est loins des clones qu'on croise à chaque coin de rue comme dans dragon age inquisition ou dans les Gta par exemple) , en plus si des sous titres en differentes langues sont prévues etc... ca ne sera pas un jeu en AAA mais bon les 10 millions vont être plus qu'utile...

220Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 9 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Lun 22 Juin - 1:48

Tsubasa

Tsubasa
Funk Lord
Pour tous ceux qui pensent encore qu'il est inutile de financer Shenmue III puisque Dieu-Sony va s'en charger, voici un extrait d'une récente interview donnée par Shuhei Yoshida, président de Sony's Worldwide Studios.



So I want to switch gears a little bit. I want to talk to you about Shenmue and crowdfunding. That was announced onstage on Monday and it's at about $3 million now. So let me ask you: Why did Sony PlayStation decide to allow that crowdfunding announcement as opposed to funding it?

Ah, no, no, no. It's a very exciting project and there are lots of PlayStation fans asking for it. But it's a Sega IP and of course Suzuki Yu-san is the creator. So somehow Suzuki-san was able to work out with Sega to allow them to Kickstart the project. And because we liked the project, our third-party relations team struck a deal to help Kickstart the campaign at the E3 conference. That's great PR.


Are there other beloved cult titles we can expect to see Sony boost in terms of crowdfunding?

I don't know. Gio Corsi [director of third-party production and developer relations] is the guy working on that.

(Sony PlayStation PR: They're building a list.)


Is there any game that you would like to see crowdfunded so it comes back?

Well, there are many old IPs that have not seen any new games. I can't name any specific ones. But this Shenmue campaign is very successful and also [Koji] Igarashi-san's Bloodstained campaign was very, very successful. And [it] proves that there are a lot of game creators in the past and [that] there's demand for their kind of games by the current consumers. So I hope that the developers in Japan, especially who are used to making console games ... see the success of Igarashi-san's and Suzuki-san's and get encouraged to do their own.

OBJECTIF : $10 000 000 Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 9 1219400558

221Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 9 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Lun 22 Juin - 3:15

gatsuforever

gatsuforever
Adorateur du Pal
Soyons objectif @Tsubasa, tu penses sincèrement qu'on atteindra les 5millions? Je suis de plus en plus sceptique... J'ao persuadé un ami aujourd hui de participer, il a posé 60$ car il a joué aux 2 opus et qu'il souhaite avoir sa version physique Pc car il n'a pas de ps4.
Les 5 millions ca risque de ne pas se faire alors les 10 millions c'est une utopie. Il n'y a que des joueurs de Shenmue qui mettent des sous la dedans et franchement on est pas des masses....

Regarde juste dans le forum, on est combien a avoir participé? 4 ou 5 je dirai et encore (ce n'est pas un reproche aux autres membres je précise) . Des Shenmue fan on est ultra minoritaire... C'est comme si Sega demain sortait un kickstarter pour Die hard arcade... ca serait un fiasco car public visé trop minime. Shenmue c'est la même, c'est une communauté bruyante mais malheureusement pas assez nombreuses...

Apres faudrait que les gros fans des medias visibles sur le net face du bruit, je pense notamment à Julo sur gameblog...

222Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 9 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Lun 22 Juin - 4:09

Fellock

Fellock
Maudit du Forum

Gatsu le pessimiste : le projet stagne mais si tu regardes bien, il monte de près de 100K par jour, sans oublier les derniers jours qui devraient connaître un pic. Bloodstained était au niveau actuel de Shenmue 3 (3,5 millions), 3 jours avant la fin et a engrangé plus d'un million en moins de 24 heures.
Entre les éternels retardataires, les indécis, ceux qui attendent leur salaire ou une rentrée d'argent, les 5 millions devraient être atteints et dépassés sans soucis.
Par contre, concernant les 10 millions, ça semble plus chaud mais on n'est jamais sûr de rien...

223Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 9 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Lun 22 Juin - 4:56

Tsubasa

Tsubasa
Funk Lord
Gatsuforever --> Non, je ne pense pas que nous atteindrons l'objectif des $10 000 000 qui nous permettrait d'avoir Shenmue III tel que Yu Suzuki l'a imaginé. Mais cela ne m'empêche pas de garder foi en la communauté de joueurs (de façon globale, pas uniquement celle de Shenmue) à travers le monde, me disant que cette saga est un pan tellement important de l'Histoire du Jeu Vidéo, certains y seront forcément sensibles et apporteront leurs forces vives et désintéressées pour le salut de cette oeuvre et de ce medium que nous aimons tous. C'est cette même foi qui me porte depuis 14 ans alors que bon nombre ne croyaient plus à l'annonce de ce troisième opus. Les faits sont là : notre temps est venu, nous avons une fenêtre de 26 jours pour transformer un rêve en réalité. Il n'y aura pas de seconde chance, c'est maintenant qu'il faut s'investir et prouver sa foi pour ne pas avoir de regret.
Si les $10 000 000 restent objectivement difficile à atteindre, je suis en revanche persuadé que les $5 000 000 seront facilement franchis avant la fin de la campagne Kickstarter. Pour cela, il y a deux données importantes à prendre en compte :

- La première c'est que ce Kickstarter a été ouvert en milieu de mois. Ca peut sembler anodin mais pourtant, en y réfléchissant bien, cela a un impact certain. Si aux USA, la répercussion est moindre car les gens sont payés à la fin de chaque semaine, il en est tout autrement dans de nombreux pays européens où le salaire tombe souvent à la fin du mois. En toute logique, on devrait donc pouvoir observer un pic de participations à la fin juin.

- La seconde c'est que, pour une raison qui m'échappe encore, les derniers jours d'un financement participatif sur Kickstarter sont souvent ceux où l'on constate des apports énormes.

Bref, tout ça pour dire que je ne m'en fais pas trop pour les $5 000 000. En revanche, pour ce qui est des $10 000 000, il va falloir batailler sévère et prier chaque jour...


EDIT : des barres de rire, Fellock a répondu avant moi. ^^

224Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 9 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Lun 22 Juin - 6:21

Tsubasa

Tsubasa
Funk Lord
Une traduction du gros article paru dans Famitsu.
On y apprend beaucoup de choses...

Famitsu a écrit:Feature Story
- Ryo Hazuki is coming back -


Shenmue III has set off
The fundraising campaign has started on Kickstarter


E3 2015 is being held in Los Angeles from June 17th till 19th (Japan time). Sony Computer Entertainment (SCE) press conference was held in June 16th, a day before E3 starts, and a game creator Yu Suzuki announced the new “Shenmue 3.” He also revealed his campaign using the crowd-funding site “Kickstarter” to raise funds for this game.
It’s been 14 years since the release of Shenmue 2. What will this eagerly-awaited Shenmue 3 be like? Why did he chose Kickstarter?--- I have asked the executive produce Mr.Suzuki. (Interviewer: Famitsu chief editor Katsuhiko Hayashi)


Finally setting off the official sequel “Shenmue 3”


---The impact of the name of “Shenmue 3” is so great and it surprised me when I first heard it. Well, it’s been 14 years since Shenmue 2 was released. Why make Shenmue 3 now? Would you give us the accounts on how it started?
Suzuki: I have been always looking for the way to launch Shenmue 3, so it is not like we just started this project. Although it’s been more than a decade since Shenmue 2, there are many enthusiastic fans still existing and when I attend autograph sessions abroad, they always come ask me “When is Shenmue 3 coming?” For example in France, 80% of people who come to my autograph sessions are the Shenmue fans. The rest of 10% are Virtua Fighter fans and the other 10% are Hang-on fans or so. There are fans who still manage fan communities. Every year around March and April, the rumor “They say that they are making Shenmue 3” comes out and it reaches me.. haha.


---The eagerly waiting voices turn to rumors.
Suzuki: Yes that’s right. But slowly the fan’s voices have changed to something wistful. They say “It can be just a novel, so please give us the sequel story at least” or “Just manga is fine. We want to see a new “Shenmue”.” Those voices made me think that I should push the project forward somehow for the fans, no matter if I couldn’t make a full-spec game.


--- And for the means to make it happen, you chose Kickstarter. Why?
Suzuki: About three years ago, one of the fans who has experience using Kickstarter suggested me using it for the Shenmue project. That is when I first learned about Kickstarter, and started researching it. If it comes to really making the game, I have to make sure it satisfies my fans. So I couldn’t go like “OK I’m doing this with Kickstarter!” I seeked other ways,--- for instance finding a partner, but I couldn’t find one that meets my requirements. After careful consideration, we decided that Kickstarter is the best way to set off, and we were able to announce it finally in 2015.


---So you were just saying that you wanted to make the sequel, but really you have been working on it already for a long time.
Suzuki: Yes. Strong feedback after the Shenmue lecture at GDC 2014 also pushed me into coming this far. Sega agreeably licenced it to me and SCE also supported us by saying “We will support you if you are making Shenmue.” I knew that announcing the Kickstarter project at SCE’s conference is a very remarkable thing and am so happy that many people still support Shenmue this much.


---The title “Shenmue 3” is very direct and has no twist.
Suzuki: I couldn’t think of any other name. Shenmue 1, 2 and 3. It is not a spin-off. It comes to PS4 and PC.


---Its an eagerly awaited official sequel and fans will be definitely delighted. What is the goal of the Kickstarter funding?
Suzuki: 2 million yen at the very beginning.


---It must be easy to raise 2 million if it is for Shenmue.
Suzuki: However, 2 million is the very least amount of money you need for a game to come to exist. If it’s just 2 million, it will be more likely a very story-driven based game. If we can raise more, it will be more realistic for me to be able to do what I want to do. I want to try something new.

--- Just like you.. Your stance of “making something new” has never changed.
Suzuki: Yes. I will do my best to make a new Shenmue.

--- We will talk about this “New Shenmue” later. What are the pledge rewards for donating to Kickstarter?
Suzuki: I would like to adopt everyone’s opinion into the game to the extent that I can. For example if there are two designs of one character, then I will ask everyone to vote for each of them. I will provide the participation privilege for that kind of voting. Also while Shenmue 3 is under development, I will prepare a trial-demo so they can take a sneak peak of it.

--- So you are creating Shenmue 3 with your fans?
Suzuki: I think every one of the people who invested in this project has a leading role in it and I hope each one of them enjoy it. Please visit Kickstarter’s Shenmue page to learn more about the pledge rewards.


F: Next, I would like to ask about the key content of Shenmue 3. What kind of story developments can be expected in Shenmue 3?
YS: At the end of Shenmue 2 Ryo visits Guilin, said to be the most beautiful region in China. The area is famous for landscape paintings, and it has a river called the Li river. Shen Hua’s house is located on a tributary of the river. The story of Shenmue 2 ends at the point where Ryo reaches Shen Hua’s house, and the story of Shemue 3 continues right from there.

F: So, Ryo and Shen Hua will make an appearance, continuing from the previous part.
YS: For people who have played the Shenmue series, those familiar characters will appear as they were.

F: Will the setting be Guilin?
YS: Yes. For example, visiting a town(s) in the Guilin area, or going back to the mountains. Also infiltrating the Guilin chapter of an underground organization, the Chi You Men.

F: It could be said that Shenmue is the originator of open world gameplay, and has influenced many games since, but for Shenmue 3 what direction do you plan to take the open world model?
YS: When I created Shenmue 1, I was aiming to create exactly what is now called an “open world”. Being able to stop freely at any location you wish, advancing if you wish to move the story forward, or just standing still if you prefer. Back then, we called the system “FREE”, but in time it came to be referred to as open world. In Shenmue 2, with advances and technology and techniques, the open world was expanded even further.

F: In Shenmue 2, it was possible to walk through many towns over a wide area of Hong Kong, wasn’t it.
YS: Actually, at that time, I had decided that for Shenmue 3 I would delve in more deeply.

F: More deeply?
YS: Yes. People might expect that the open world would be made even broader, but in contrast to that, I will focus on depth. For example, for the case of 100 characters, splitting the development budget among them would limit the elements that could be incorporated into each character.

F: That’s true, it would make it harder to create each with detail.
YS: However, if we reduce the number to 10 characters, a lot of possibilities are opened up. The amount of conversation could be increased 10 times, or detailed A.I. provided for each character. As a result, conversations could be much richer. As an example, in Shenmue 3 the person that Ryo will speak with most is Shen Hua, so I want to portray her with depth. I envisage an approach where, by settings parameters for Shen Hua, on-going conversations with her will influence events such as changing her attitude, or changing the way that quests relating to her unfold.

F: I see. I think a lot of support for Shenmue comes not from just the realistic towns, but from the realism of the people inhabiting it. From what you have described, this realism will be further increased, and the world will feel even more “human”.
YS: Yes. In Shenmue this time I will be focusing particularly on digging down further on such internal aspects.

F: This is your vision for the new Shenmue, isn’t it.
YS: Of course, that’s not to say it will not be open world. Stretch goals will allow the town(s) to be expanded. However, what I would like to try first is to develop something that everyone has not anticipated; a deep Shenmue world.

F: I can’t wait to see this new Shenmue. Speaking of Shenmue, apart from its open world, its QTEs and minigames made it special, didn’t they.
YS: QTEs were originally included so that even people who were poor at battles could enjoy them. I’m happy that various games have included QTEs since then.

F: QTEs also had their origin in Shenmue, didn’t they.
YS: This time, I would like to show new QTEs; ones which can played by anyone, and which have carefully-crafted event sequences. In addition, I’d like to change the nature of free battles. (I will think of a different name, as I don’t want to call them free battles). I’d like to make a battle that is won by making the correct decision, rather than by correct timing of pushing buttons.

F: I believe Shenmue was made with the concept of being a game that can be enjoyed by any player, and this new system feels to be in keeping with that.
YS: Also this time I am planning a “technique scrolls” system. Ah.... maybe I have said too much (laughs).

F: Not at all, we’d like to hear more! (laughs)
YS: For example, with the free battle it is tough to practice and input the various commands required, so simply by obtaining a technique scroll you can apply the technique to help you win a battle. In the case of a QTE, the new technique could be unleashed during the QTE. I would like to make it so that a technique can be used to your advantage in battle just by obtaining a technique scroll. Furthermore, I’d like to make that technique scroll connect with various elements within the game.

F: Could you explain a bit more with respect to “connecting with elements”?
YS: Shenmue has had a number of ways you could play around, such as mini-games and gambling spots, but I have always been thinking about how to connect these together in some way. Of course, they are connected in the sense that you can take a part-time job to earn money, then increase that amount by gambling, then buy weapons... but not that kind of connection, something much closer. If the stretch goals can be reached and more detailed elements incorporated into the open world, this will allow technique scrolls to serve as the pivot for connecting together the various side games. That’s the kind of direction I would like to take it.

F: I see. So various elements of the open world will be connected together in a more natural way. Apart from that, are there any other elements that you are keen to include in Shenmue 3?
YS: One particular part of Shenmue that fans seem to have fallen in love with is the forklift part-time job, which is extremely popular. So I really want to include it in Shenmue 3 too, but how can you operate a forklift deep in the mountains of Guilin (laughs). I haven’t stopped thinking about how to find some way to include a forklift (laughs).

F: Please tell us about the development set-up for Shenmue 3.
YS: This time, the main development company is Neilo. The representative for Neilo, Takeshi Hirai, worked as the chief programmer for Shenmue and has a good understanding of Shenmue.

F: Since Shenmue is an open world game, I had thought that working with an overseas development company that is experienced in open world games would have been an option.
YS: Yes, that may have been an option. However, the main distinguishing characteristic of Shenmue is its culture. I believe that users overseas also have taken interest in the culture and customs of Asia. People have said they appreciate it when Ryo says “Thank you” for the smallest thing, for example. Someone who has worked all along on creating Shenmue understands that kind of culture and values.

F: So this time, development will be using Unreal Engine 4, won’t it.
YS: I have been looking at various engines for Shenmue 3 for the past 3 years, but the colors of Unreal Engine 4 are closest to those I envisage for the world of Shenmue. Although that’s a pretty broad statement, given that it’s a technical topic. The feeling of slight dampness in the air, the skin colors, the feel of materials etc were closest to my ideal.

F: Apart from the Neilo staff, are there others participating who have worked with Shenmue before?
YS: Yes, of course. I wanted to build up the team with past members as I believe that gives the fans some reassurance. Among others are scenario writer Masahiro Yoshimoto, and Kenji Miyawaki who is in charge of the character designs.

F: Given that this project is coming to life 14 years after the previous release of Shenmue, everyone must be very surprised.
YS: Mr Yoshimoto has been active in the world of television, and reacted with surprise saying “With television, producing something new with a theme that is 14 years old is unheard of”. But Mr Yoshimoto told me that he made many discoveries through his experience with Shenmue. Later on, I plan to release a video with comments from Mr Yoshimoto and the rest of the staff, so please watch out for it.

F: We are looking forward to seeing it. The fans are sure to be happy.
YS: I have gathered together quite a few of the original key members who gave Shenmue that special feel. I’m sure this will bring a feeling of both reassurance and nostalgia.

F: By the way, it may be a bit impatient to ask, but do you already have in mind how things will progress after Shenmue 3?
YS: Of course, I have that in mind. But first and foremost, I’d like to put primary focus on Shenmue 3.

F: When is the planned release date for Shenmue 3?
YS: I’d like to release it by the end of 2017.

F: That’s quite some way off, but we can’t wait. From speaking with you today, I can really appreciate the challenges that you are taking on of producing a new Shenmue. Finally, do you have a message for all the fans who have waited all this time for Shenmue 3?
YS: The fans have told me over the course of 14 years how they wanted part 3 to be made, and I have always told myself that I had to find some way to make it. And now, through the crowd-funding of Kickstarter, at last I have been able to make a start on the Shenmue 3 project. In order to bring about a Shenmue 3 that incorporates a perfect blend of both a Shenmue that everyone desires, as well as a Shenmue with the new challenges I want to take on, everyone’s effort is needed. Thank you so much for your support.

Picture captions:
1) This image shows the figures of Ryo and Shen Hua walking on a mountain path. Note that Ryo has changed clothes from the leather jacket he wears in the first and second parts of the series.
2) Using a telescope, Ryo observes buildings below a cliff. According to Yu Suzuki, before Ryo lies the enemy’s camp, which Ryo is searching for a way to infiltrate.
3) Shen Hua and Ryo, drawn by Kenji Miyawaki who is in charge of character design for the series. Shen Hua, the main heroine, did not appear much in the first and second parts of the series. In Shenmue 3, she will surely take a principle role.
4) Niao Sun, one of the leaders of the underground organisation opposing Ryo, the Chi You Men. Although her existence has previously been revealed, she has not made an in-game appearance until now.

225Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 9 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Lun 22 Juin - 8:36

caaen

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Moi par exemple je suis dans la situation où j'attend ma paye. Je ne pense pas etre le seul.

226Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 9 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Lun 22 Juin - 8:48

Tsubasa

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