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Shenmue 3 (PC,PS4)

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651Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Ven 22 Jan - 21:38

tetsuoshima


Homme de verre
Putain mais les gars qui jugent sur 3 screenshots quoi... Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 4257297559
Ça promet pour quand le jeu sortira.. Ils vont être attendus au tournant violent...

Moi je suis content et je vais pas cracher dans la soupe maintenant.
Je pensais qu'on aurait jamais la suite de Shenmue.

Après je suis pas prêt à avoir de la merde non plus, et si ça me convient pas je le dirai.
Mais là sincèrement, ça fait à peine 6 mois qu'ils bossent.. On va pas s'affoler hein. Patience..
Et puis franchement c'est pas si mal ..

652Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Ven 22 Jan - 22:14

Gio

Gio
Administrateur

Bordel Tsubasa t'es possédé Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 1501474694

Pour moi ces screens ne veulent rien dire de plus que de montrer le niveau graphique auquel on peut s'attendre, on peut pas juger les détails présents ou non sur la version finale

653Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Ven 22 Jan - 22:21

Tsubasa

Tsubasa
Funk Lord
@tetsuoshima et @Giovanni --> vous avez lu tout ce que j'ai écrit ou vous vous êtes arrêtés au premier paragraphe ? Parce-que, bon, je suis quand même très optimiste dans mon analyse. En gros, je n'aime pas ces screenshots mais j'ai une confiance aveugle en Yu Suzuki.

654Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Ven 22 Jan - 22:37

Gio

Gio
Administrateur

Ah oui oui j'ai tout lu.

Le "possédé" faisait réference a tout ce qui se passait dans ta tête a la vue de 3 screens qui ne veulent pas dire grand chose finalement. ^^

655Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Ven 22 Jan - 22:51

citylab2

citylab2
Démon Gamer

ben mon avis se base sur ces Screenshots la et sur rien d'autre.... je suis fans de shenmue autant que vous, et j’espère bien que le jeu sera extra. Mais je me pose la question sur le bien fondé de montrer des Screenshots la maintenant.... alors que de toute évidence ce n'est vraiment pas avancé et représentatif de rien. Le fait de poser la comme ça des persos pour dire "hey regardez c'est bien shenmue hein" me fait penser à peu à de l'amateurisme..... j'espere qu'il en sera tout autrement. je me fait un sang d'encre pour les personnages quand meme..... j'espere qu'il n'y aura pas de délit de sale gueule....

656Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Ven 22 Jan - 23:16

ange_dechu_lucifer

ange_dechu_lucifer
Administrateur

tetsuoshima a écrit:Putain mais les gars qui jugent sur 3 screenshots quoi... Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 4257297559  
Ça promet pour quand le jeu sortira.. Ils vont être attendus au tournant violent...

Clair. Et si Shenmue III se fait plier à sa sortie en mode jv.com (cépabo, cédoncnul), ça fera penser à tous les développeurs (dont Sega) de ne surtout jamais accéder aux demandes des fans, quelles qu'elles soient. Parce que Shenmue III. Je vais en faire des meme au kilomètre.  Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 4257297559

http://paderetro.com/

657Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Dim 24 Jan - 8:47

Tsubasa

Tsubasa
Funk Lord
Giovanni a écrit:Ah oui oui j'ai tout lu.

Le "possédé" faisait réference a tout ce qui se passait dans ta tête a la vue de 3 screens qui ne veulent pas dire grand chose finalement. ^^

Je t'en foutrai du "possédé", moi. Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 3856250453

658Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Mer 27 Jan - 9:36

Tsubasa

Tsubasa
Funk Lord
Rien que pour vous, quelques vidéos promotionnelles d'époque qui, en plus d'être extrêmement intéressantes, mettent en lumière la démesure de Shenmue, ainsi que l'investissement et l'exigence sans concession du génie Yu Suzuki.
À voir et revoir encore et encore !



659Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Mer 27 Jan - 11:58

citylab2

citylab2
Démon Gamer

c'était très motivant et impressionnant à l'époque, j'étais fier de ma dreamcast quand je voyais ça, on savait que quelque chose de révolutionnaire allait arriver (la demo des visages en temps réel était impressionnante... quel gâchis toute cette perte technique de recherche et développement) sega me manque vraiment.

660Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Mer 10 Fév - 18:03

Tsubasa

Tsubasa
Funk Lord
Nouvelle interview du maitre Yu Suzuki par le site Red Bull. J'avoue être assez bluffé par les interviews qu'ils font en général. Je veux dire, même quand il ne s'agit pas de sujets extrêmement pointues (élitistes ?), tu sens que, bien que ce ne soit pas toujours leur domaine d'activité, les mecs ont bossé leur sujet avant de poser leurs questions. Et il en ressort toujours quelque-chose de nouveau et/ou d'intéressant. C'est le cas ici. Notez par ailleurs, que pour cette nouvelle interview, Yu Suzuki a fourni deux nouvelles images du développement de Shenmue III. Je trouve d'ailleurs celle avec Shenhua particulièrement réussie, l'ambiance mystique qui s'en dégage est plutôt bien rendue.

Red Bull a écrit:
Kickstarting Shenmue 3 and the return of Ryo

Legendary game designer Yu Suzuki on crowdfunding, Ryo’s return and even Shenmue IV.

Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 Jd1PO79
Ryo is back after more than a decade © Ys Net

Mr Suzuki has been waiting a long time to make his latest game – about 20 years, in fact.

"From the beginning, I had been readying plans for various contingencies should the chance to develop Shenmue 3 ever arise", he tells Red Bull in an exclusive interview. "After the Kickstarter announcement, I received a lot of messages and videos from people all over the world. I was very deeply moved that Shenmue still has so many loyal fans, even after 15 years."

There are very few developers who are household names, stars that shine as bright as the mascots they create. Shigeru Miyamoto of Nintendo, Hideo Kojima of Metal Gear fame, maybe Peter Molyneux at a push. You could probably count them all one one hand, even, but you'd have to reserve one digit for Yu Suzuki, a.k.a. Mr. Sega, head of its AM2 development team for almost two decades.

While American CEO Tom Kalinske is often credited with turning Sega into a powerhouse to rival Nintendo in the 1990s, it was Suzuki who turned in the games he sold. Responsible for arcade hits like Hang-On and Out Run, Suzuki was one of the first developers to pioneer polygonal 3D graphics, in games like Virtua Racing, Virtua Fighter and Virtua Cop. Did you ever play in a Daytona USA cabinet in the arcade as a kid? Of course you did. That was him too. Ferrari F355 Challenge. Space Harrier. Dozens of classic games. But there's one game he's never been able to escape from, one he has never even tried to, that has cast a shadow over his career this century: Shenmue.

It's a little hard to describe Shenmue if you've never played it. It's a sweeping drama of family revenge set in 1980s suburban Japan and bustling Hong Kong that incorporates detective work, 3D fighting, a metric busload of voice acting and more of life's most mundane activities than you might expect. You can play darts or buy toy capsules from a vending machine. You can get a job lifting boxes for pocket money, and at one point you literally have to spend an entire in-game week carrying books out of a library.
It was banal and it was beautiful. It was the culmination of Yu Suzuki's work pushing Sega's hardware to the absolute limit, and cost a fortune to make – a rumoured $70 million, though part of that cost went into Shenmue 2.
It did not sell.

Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 AT8Tl3X
Shenmue creator, Yu Suzuki © Ys Net

It would be tempting to say that audiences were not ready for such a game. But Shenmue and its sequel were only failures by the same metric that Dreamcast was, in that they happened to exist at the same time as the mighty PlayStation 2, and therefore did not make their costs back. Both games were adored by fans, who spent more than a decade clamouring for a resolution to the cliffhanger at the end of part two. Suzuki for his part continued to spend the 2000s returning to his older arcade hits while dropping hints that he'd love to return to the story of brave, blundering teenager Ryo Hazuki, if only Sega would give him the budget.
Then E3 2015 happened and everything changed. Suzuki decided to tweet a photo of a forklift truck, Ryo's preferred ride, and then turned up on stage at the Sony keynote to announce Shenmue 3 would be coming to PC and PS4 – so long as fans were prepared to back the game on Kickstarter to the tune of $2 million. Predictably, the project broke the Kickstarter record for funds raised for a game when 69,320 backers pledged a total of $6,333,295 to help bring Ryo back.

The return of Ryo

As we enter 2016, it's clear we're entering a new phase in Suzuki's career. Sega has granted his new studio, Ys Net, permission to use the Shenmue IP, but otherwise does not appear to be involved, while inexpensive and powerful game engine software now makes the game feasible on a much smaller budget. In some ways though, Suzuki admits he's picking up where he left off all those years ago.
"Shenmue 3 will be based on the original 11 chapter story I planned during the [Sega] Saturn era", he tells Red Bull. "Using that story, we put the game together in such a way that people new to Shenmue, as well as fans of Shenmue 1 and 2, will be able to enjoy the game."
For those new to the saga, Suzuki has a quick primer: "It is the story of a boy who travels to China on his quest to avenge his father's death, but it is also a story of love and friendship, and the bonds he shares with the people he meets as he matures to manhood through his martial arts training."
This description sounds a tad like the blurb you might find on the back of a Sega Saturn game box, and does not quite capture the story's allure: Shenmue 2 ends on a decidedly magical note in a rural village in China, with Ryo discovering that two mysterious Macguffins may cause the resurrection of an even more evil Macguffin. We push for a few more details, and while Suzuki is keeping tight-lipped on plot, he says Ryo will grown on his journey. He's still angry, but his encounters with others may help to temper that rage.

Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 7XFjSyX
Shenmue 3’s environment is making use of UE4 © Ys Net

"In terms of the story, a year has not yet passed from the conclusion of Shenmue 2, so Ryo's feelings of revenge have remained unchanged", Suzuki says. "As Ryo did in Hong Kong in Shenmue 2, he will travel to Guilin in Shenmue III, maturing as he encounters different people through his martial arts training."
Little time has passed for Ryo, but gamers have certainly grown up in his absence. Entire console generations have come and gone. You can still play Shenmue 2 on an HDTV with an Xbox 360, but the frustrating controls – you move with the D-pad, not a thumbstick – only serve as a reminder of just how much conventions have changed.
We wonder if Suzuki, who openly admits he began planning this game in the '90s, believes he will struggle to update Shenmue 3 to 2016 expectations. "We are planning to use Unreal Engine 4 for Shenmue 3, utilising the most cutting edge production techniques so we can exploit the engine's maximum potential", he says. "The design concept of UE4 matches perfectly with how I make games, which is why I went in that direction."

Genre shifting Shenmue

It's not just games that have changed in the interim however, but how we talk about them too. Shenmue was far ahead of its time in this regard, at least. The game's open cities, with operating bus routes and shops that opened and closed with the days of the week, predated even Grand Theft Auto 3 by several years, and were a predecessor of the sandbox games we play today. Suzuki even came up with his own acronym for the genre at the time, 'FREE' (Full Reactive Eyes Entertainment). But if he had to pigeonhole his life's work now?
"The genre that is the closest to describing Shenmue is what nowadays is called an open world game", he says. "The concept of Shenmue was to maximize the level of game play freedom by offering the highest potential number of different ways one could enjoy the game."

Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 LkBBjlF
Expect plenty of mystery in the third instalment © Ys Net

For better or worse, Suzuki also originated the concept of the Quick Time Event (QTE): you would perform set actions and survive certain scenes – like someone trying to stove Ryo's head in with a metal pipe – by pressing a button on time with the screen. Succeed and the story continues. Fail and you might have to go the long way round, find another lead in your detective hunt, or have your face smashed in by a Triad member. It was a novel concept at the time, but it's fair to say it's been overused since, especially in Japanese action games. A good developer, so the theory goes, will provide the tools and the engine to let you pull off cool stunts, not just bang out a cut scene set to a rhythm game.
Suzuki says QTEs will be making a return in Shenmue 3 however. "While QTEs may feel a little wanting to some action gamers, I believe that it is a fundamental technique that allows a broad range of players to actively participate in the dramatic performances of a game. That said, I would like to take up the challenge of creating the next evolution of the QTE", he adds, cryptically.

Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 VDMCglZ
Suzuki wants some of the team to remain anonymous © Ys Net

How Ys Net balance that need for secrecy and surprise with the transparent communication required of a successful Kickstarter project will prove interesting. "This is my first experience with developing a game in this manner and it has been a very valuable one", Suzuki says.
"For the Kickstarter, the architecture of the game was based on a scalable structure that could be adapted to the changes in budget. I can continually receive feedback from the backers through the entire process, which in turns helps to focus the development."
The team will have to focus. Despite the availability of powerful, multi-platform game engines and middleware, the Japanese gaming industry has turned away from open world games, and console games altogether, Suzuki points out. That makes finding a team to tackle a game with such a heritage on a comparatively small scale more challenging still.
"Smartphones have become the mainstream in the Japanese gaming market today, creating an environment where the technology developed for consoles is often underused", he says. "Also, it is becoming difficult to secure the talent necessary to make such games, but thankfully, we have managed to gather a very promising team for Shenmue III."

Suzuki says that he cannot reveal the size of the team –or the budget– for "confidentiality reasons", but he is happy to talk about one recent and remarkable hire: a fan. 'Kid Nocon', a South Korean graphics designer, wowed gamers recently with his incredible high definition makeovers of scenes from the first Shenmue ("I have wanted to make a Shenmue HD for a long time", Nocon tells us). He must have made an impact on Suzuki too, because he then hired Nocon for Shemue 3.

"Kid Nocon is one of the people who has never stopped supporting Shenmue through all this time", Suzuki says. "Even when I first met him, I could really tell he felt strongly towards Shenmue. I hope he will continue to be an active part in the Shenmue team."

Sequels incoming

At the time of the Kickstarter, Ys Net had little more to show prospective backers than a scene with Ryo and Shenhua hopping over some stepping stones. Suzuki says the team are currently, "working on the prototype for the game. Using that prototype, we are experimenting with the various features of UE4 and testing out the systems we want to implement."
Suzuki is avoiding making any benchmarks to break his own back with, and steering clear of promises on visual fidelity and specs, at least for now. So 1080p, 60fps purists will have to hang tight for now. "We have just recently decided upon the graphical benchmark quality. As to frame rate, we are still running tests."

Suzuki's reticence to talk specifics up until this point is understandable –who would want to ruin a game fans have waited patiently for, for more than 15 years? It does, however, make the answer to our next question all the more surprising. Will Shenmue 3 hasten to conclude what was originally conceived as a sprawling, 11 chapter epic?
"I'm afraid that the story will not be concluded with Shenmue III", Suzuki says, frankly. "After thinking it through, we decided that forcing a conclusion in Shenmue 3 would only make the story feel rushed, and compromise the game as a whole. I hope we can make."
In other words, Suzuki is back to that grand, original vision for the series once more. All it took was a bit of a patience for publishers, the industry and software to catch up with him.
We just hope we won't be waiting quite so long again for Shenmue 4. Suzuki, for his part, seems optimistic: "In five years’ time, I think I will [still] be making games", he says. "As for Ryo? I am anxious to hear where the fans think he will end up."

661Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Mer 10 Fév - 21:00

gatsuforever

gatsuforever
Adorateur du Pal
J'ai pas lu tout le text car full english , mais par contre Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 2950116887 Ils sont si peu pour faire Shenmue 3... (cf: voir photo)

Bon après quand on voit ce qu'arrivent a faire des mecs seuls avec l'UR4, faut espérer que Yu Susuki soit entouré de gros talent.

662Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Mer 10 Fév - 21:07

Battosai14

Battosai14
Nintenwhore
gatsuforever a écrit:J'aIls sont si peu pour faire Shenmue 3... (cf: voir photo)

moi j'ai adoré le type fake au fond Very Happy

http://www.dg2s.fr

663Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Mer 10 Fév - 22:13

Tsubasa

Tsubasa
Funk Lord
gatsuforever a écrit:J'ai pas lu tout le text car full english , mais par contre Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 2950116887  Ils sont si peu pour faire Shenmue 3... (cf: voir photo)

Bon après quand on voit ce qu'arrivent a faire des mecs seuls avec l'UR4, faut espérer que Yu Susuki soit entouré de gros talent.

Je ne pense pas qu'il s'agisse de l'intégralité du staff.

Battosai14 a écrit:Moi j'ai adoré le type fake au fond Very Happy

Celui avec la tête de Lan Di ?  Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 1501474694

D'ailleurs, en parlant des éléments que l'on voit en arrière plan sur cette photo, on peut remarquer que le staff réutilise le characters tree qui avait été développé pour les deux premiers Shenmue. Cet arbre décrit les liens (amitié, amour, famille, ennemi, etc) qui unissent les différents personnages du jeu. En fait, ils l'ont carrément agrandi, il y a désormais bien plus de protagonistes. Dommage que la définition ne soit pas assez bonne pour que l'on puisse tous les voir. Néanmoins, en se basant sur les artworks qui ont été diffusés jusqu'ici, il est possible d'en identifier certains.

Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 TVRujpP

CHARACTERS TREE 2001
Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 Charactertreetranslated

CHARACTERS TREE 2016
Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 49PlJaF

TENTATIVE D'IDENTIFICATION
Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 Y0IMfKu

664Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Mer 10 Fév - 22:47

Battosai14

Battosai14
Nintenwhore
Les types sur le net c'est des malades pour avoir fait toutes ces recherches a partir d'une image floutée à fond XD

http://www.dg2s.fr

665Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Mer 10 Fév - 23:04

Tsubasa

Tsubasa
Funk Lord
Je crois pouvoir affirmer qu'en terme de dévotion, de recherches et d'investissement, la fanbase de Shenmue n'a aucune équivalence dans cette industrie.

666Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Jeu 11 Fév - 5:24

Gio

Gio
Administrateur

Enorme le coup du poster!

667Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Jeu 11 Fév - 15:41

Tsubasa

Tsubasa
Funk Lord
Giovanni a écrit: Enorme le coup du poster!

Clairement, les fans sont frappés d'une douce folie. Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 1501474694

668Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Jeu 11 Fév - 16:45

Invité

avatar
Invité
Dernier Scoop sur le fameux Poster !!!!!!
Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 3011711443

Spoiler:

669Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Jeu 11 Fév - 16:52

Gio

Gio
Administrateur

Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 3011711443

J'en commande un 2eme exemplaire immédiatement pour pouvoir le souiller a ma guise Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 2574002215

670Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Jeu 11 Fév - 19:43

caaen

caaen
Maudit du Forum

Des fois faudrait vraiment pas que tu hésites cap'tain à nous résumer les textes quand c'est des pavetons en anglais. Moi j'ai vraiment du mal à comprendre (et je remarque que je ne suis pas le seul) mais ça m'intéresse vachement! Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 2603259518

671Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Jeu 11 Fév - 19:53

gatsuforever

gatsuforever
Adorateur du Pal
Giovanni a écrit:Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 3011711443

J'en commande un 2eme exemplaire immédiatement pour pouvoir le souiller a ma guise Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 2574002215

Aussi, surtout si à l'échelle 1/1 Smile Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 3980010459

672Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Jeu 11 Fév - 21:03

Cobra

Cobra
Damné du Stick

gatsuforever a écrit:
Giovanni a écrit:Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 3011711443

J'en commande un 2eme exemplaire immédiatement pour pouvoir le souiller a ma guise Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 2574002215

Aussi, surtout si à l'échelle 1/1 Smile Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 3980010459

P'tain les mecs, vous doutez de rien, surtout pour une greluche pareil Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 3856250453

673Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Jeu 11 Fév - 21:25

tetsuoshima

tetsuoshima
Homme de verre
N'empêche y a pas une gonzesse dans leur staff...

674Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Jeu 11 Fév - 21:31

gatsuforever

gatsuforever
Adorateur du Pal
Cobra a écrit:
gatsuforever a écrit:
Giovanni a écrit:Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 3011711443

J'en commande un 2eme exemplaire immédiatement pour pouvoir le souiller a ma guise Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 2574002215

Aussi, surtout si à l'échelle 1/1 Smile Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 3980010459

P'tain les mecs, vous doutez de rien, surtout pour une greluche pareil Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 3856250453

Ah non je ne doute pas un instant, je tape dedans et je vérifie ensuite la marchandise ^^ (svp j'espere qu'il n'y a pas de féméniste sur le forum... quoique si les Femen débarquent chez moi les seins nues je tape dedans aussi ^^ Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 3827031138

675Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Jeu 11 Fév - 21:32

tetsuoshima

tetsuoshima
Homme de verre
Ça me rappelle une expression.

"Tape dans le fond, je suis pas ta mère"

676Shenmue 3 (PC,PS4) - Page 27 Empty Re: Shenmue 3 (PC,PS4) Jeu 11 Fév - 21:37

gatsuforever

gatsuforever
Adorateur du Pal
tetsuoshima a écrit:Ça me rappelle une expression.

"Tape dans le fond, je suis pas ta mère"

Ca existe cette expression en Bretagne du coté de chez @Defskerus ?? ^^

@Tsubasa Quand est ce que tu lâches une liasse de dollars à Yu Suzuki qui nous envoi une démo à Paderetro pour béta tester le shenmue 3 Smile

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