Je trouve ca super punchy comme bta. Dommage juste que certains ennemis soient inspirés d'un fan d'amiga cd32 admin du forum . Vivement la sortie du jeu... en 2018 ^^
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152 Re: Project Y / Paprium (Megadrive) Jeu 5 Mar - 1:52
Odmius
Boucher des Enfers
Ouais les ennemis cuir, cuir, moustache c'est pour adl!
Sinon moi aussi ca me semble zarb la façon dont ils meurent... de toute façon je ne suis pas pres de le chopper celui la. Je vais attendre un eventuel reprint car je me vois mal engraisser les spéculateurs sur ebay...
Sinon moi aussi ca me semble zarb la façon dont ils meurent... de toute façon je ne suis pas pres de le chopper celui la. Je vais attendre un eventuel reprint car je me vois mal engraisser les spéculateurs sur ebay...
153 Re: Project Y / Paprium (Megadrive) Jeu 5 Mar - 2:10
ange_dechu_lucifer
Administrateur
ça sera le jeu officiel de Paderetro, aux côtés de Deception IV :
154 Re: Project Y / Paprium (Megadrive) Jeu 5 Mar - 2:16
Odmius
Boucher des Enfers
Classe ce jeu faut vraiment que je l'insére dans ma vita
155 Re: Project Y / Paprium (Megadrive) Jeu 5 Mar - 2:19
ange_dechu_lucifer
Administrateur
C'est le jeu des SM, j'adore le nom des types de pièges : Élégance, Sadisme et Humiliation.
Bref, revenons à Project Y, sinon je vais être tout émoustillé.
Bref, revenons à Project Y, sinon je vais être tout émoustillé.
156 Re: Project Y / Paprium (Megadrive) Jeu 5 Mar - 11:25
Gio
Administrateur
Pas mal la vidéo, assez rassurant quand à l'état d'avancement du projet.
Les sprites sont limites trop gros, j'espere qu'il n'y aura pas que 2 ou 3 plans pour se battre...
Les sprites sont limites trop gros, j'espere qu'il n'y aura pas que 2 ou 3 plans pour se battre...
157 Re: Project Y / Paprium (Megadrive) Jeu 5 Mar - 11:38
Invité
Invité
J'ai adoré l'effet que donne le métro sur la fin !!! Ce jeu à l'air vraiment bien !!!
158 Re: Project Y / Paprium (Megadrive) Jeu 5 Mar - 12:42
Invité
Invité
La vidéo m'a un peu plus rassuré mais ne vendons pas la peau de l'ours avant de l'avoir tué.
Le coup de nous mettre ça sur un écran c'est vraiment abusé quand même mais je ne suis pas étonné, ils continuent sur la lancée de ce qu'il nous ont déjà proposé avec de pauvres screens.
Franchement côté communication c'est déplorable, c'est la deuxième fois que je mes sens pris en otage du bon vouloir des développeurs et la première fois c'était pour Pier Solar...
Bref si le jeu est bon, ça aidera à faire passer la pillule.
Le coup de nous mettre ça sur un écran c'est vraiment abusé quand même mais je ne suis pas étonné, ils continuent sur la lancée de ce qu'il nous ont déjà proposé avec de pauvres screens.
Franchement côté communication c'est déplorable, c'est la deuxième fois que je mes sens pris en otage du bon vouloir des développeurs et la première fois c'était pour Pier Solar...
Bref si le jeu est bon, ça aidera à faire passer la pillule.
159 Re: Project Y / Paprium (Megadrive) Ven 18 Sep - 21:01
Tylano
Cerbère de la Manette
Il devient quoi le futur meilleur BTA ?
160 Re: Project Y / Paprium (Megadrive) Ven 18 Sep - 21:44
Invité
Invité
"That’s right folks this thread does exactly what it says on the tin.
This is where I step in. As work on the official guide has finished I now have some free time and due to my time working on the guide I still get to have the odd quick conversation with some of the guys at WM about how things are going. I'll relay some of this information to you guys and to keep you updated on the progress of all the projects you guys have invested in. I will do my best to provide some sort of update once a week. These updates will be short and sweet unless there is some huge news to tell. Anything I relay here will be as much as I know which means I most likely won’t be able to answer any questions about it, but hey, it’s better than nothing, right?
First things first.....
Project Y has been going through bug fixes. Some minor bugs have been caught and squashed, as well as some slightly bigger ones. There was even mention of problems with cockroaches!!!!!! Yesterday a colour bug was found which was a clear mark of memory corruption, but fear not, today it was traced to the source and exterminated.
Animations for anything that can die or kill, like enemies, barrels, weapons etc are being checked over to be sure that they are all consistent and precisely timed. With over 200 items in the game this is a huge task.
Work for optimising sprite routines is still ongoing. The processing speed for sprites is improving everyday and look to set a new benchmark for the MD.
That’s it for this week folks. All being well I may have some more updates next week
Peace. "
This is where I step in. As work on the official guide has finished I now have some free time and due to my time working on the guide I still get to have the odd quick conversation with some of the guys at WM about how things are going. I'll relay some of this information to you guys and to keep you updated on the progress of all the projects you guys have invested in. I will do my best to provide some sort of update once a week. These updates will be short and sweet unless there is some huge news to tell. Anything I relay here will be as much as I know which means I most likely won’t be able to answer any questions about it, but hey, it’s better than nothing, right?
First things first.....
Project Y has been going through bug fixes. Some minor bugs have been caught and squashed, as well as some slightly bigger ones. There was even mention of problems with cockroaches!!!!!! Yesterday a colour bug was found which was a clear mark of memory corruption, but fear not, today it was traced to the source and exterminated.
Animations for anything that can die or kill, like enemies, barrels, weapons etc are being checked over to be sure that they are all consistent and precisely timed. With over 200 items in the game this is a huge task.
Work for optimising sprite routines is still ongoing. The processing speed for sprites is improving everyday and look to set a new benchmark for the MD.
That’s it for this week folks. All being well I may have some more updates next week
Peace. "
161 Re: Project Y / Paprium (Megadrive) Ven 18 Sep - 21:47
Invité
Invité
"OK,
More developer news,
I've been trying to give more news frequently as we go forward to get interest back, but I cant divulge everything as I also have to respect Fonzie`s (plans and why) not to show everything.
So! recently Fonzie has been working on Sound programming, fixing some small things, adding new art elements and discussing added gameplay elements that will be disclosed later....
We are constantly discussing gameplay, improving our story tie-in with gameplay and discussing improving different scenarios and stages.
As I am typing this update, we just finished drawing our New cinematic screens, wish I will be painting and make sure they are on par with our concept art Direction. These will be replacing our initial cinematic screens... The new art will be even more awesome !
So we are constantly going back and forward working on improving our game as you have seen in our sprites upgrades. We are also making sure that the Goodies that will come packaged with the game will be awesome... And oooooh! awesome they will be.
And last there will be announcements coming ahead so look forward to our next Tea times !
Luis"
More developer news,
I've been trying to give more news frequently as we go forward to get interest back, but I cant divulge everything as I also have to respect Fonzie`s (plans and why) not to show everything.
So! recently Fonzie has been working on Sound programming, fixing some small things, adding new art elements and discussing added gameplay elements that will be disclosed later....
We are constantly discussing gameplay, improving our story tie-in with gameplay and discussing improving different scenarios and stages.
As I am typing this update, we just finished drawing our New cinematic screens, wish I will be painting and make sure they are on par with our concept art Direction. These will be replacing our initial cinematic screens... The new art will be even more awesome !
So we are constantly going back and forward working on improving our game as you have seen in our sprites upgrades. We are also making sure that the Goodies that will come packaged with the game will be awesome... And oooooh! awesome they will be.
And last there will be announcements coming ahead so look forward to our next Tea times !
Luis"
162 Re: Project Y / Paprium (Megadrive) Jeu 14 Jan - 6:53
Tylano
Cerbère de la Manette
ange_dechu_lucifer a écrit:ça sera le jeu officiel de Paderetro, aux côtés de Deception IV :
163 Re: Project Y / Paprium (Megadrive) Ven 15 Avr - 12:24
ange_dechu_lucifer
Administrateur
Communication toujours aussi désastreuse autour du projet. On n'a... rien.
164 Re: Project Y / Paprium (Megadrive) Ven 15 Avr - 12:47
Gio
Administrateur
J'ai relu le sujet et dire qu'en 2014, je disais que j'allais le préco
Heureusement que je ne l'ai pas fait tiens
Heureusement que je ne l'ai pas fait tiens
165 Re: Project Y / Paprium (Megadrive) Ven 15 Avr - 12:59
Invité
Invité
Et moi j'ai suivi ADL comme un couillon
166 Re: Project Y / Paprium (Megadrive) Ven 15 Avr - 13:10
gatsuforever
Adorateur du Pal
Et dire que j'ai payé un lec de Gamo pour qu'il me bloque une résa du jeu car il faisait partir des membres kickastarter et du coup pouvait avoir des exemplaires supplémentaires. Je pense que je peux toujours l'attendre le jeu... ou pas ^^ .
167 Re: Project Y / Paprium (Megadrive) Ven 15 Avr - 18:09
Kawet
Chat-Bits
faut être patient, il a fallut 3 ans pour Pier Solar
168 Re: Project Y / Paprium (Megadrive) Ven 15 Avr - 18:13
Invité
Invité
Celui là, par contre, je l'attend de pied ferme! Du BTA et en plus sur Megadrive
170 Re: Project Y / Paprium (Megadrive) Ven 15 Avr - 18:15
Invité
Invité
Non, il y a quelques mois, un ancien d'ici m'a fait une proposition pour racheter la précommande d'un mec qu'il connaissait et qui se lassait d'attendre mais j'ai pas vraiment senti le coup comme très...clean (à tort peut-être...???)! Du coup, j'ai refusé l'offre! Mais il sera probablement disponible sans pré-commandes!
171 Re: Project Y / Paprium (Megadrive) Ven 15 Avr - 18:17
Kawet
Chat-Bits
clair que ça sent bizarre ton coup
oui on le trouvera sur la bay à prix de peau du cul
oui on le trouvera sur la bay à prix de peau du cul
172 Re: Project Y / Paprium (Megadrive) Ven 15 Avr - 18:18
Invité
Invité
Ou directement en vente sur http://www.magicalgamefactory.com/fr/ à prix abordable...
173 Re: Project Y / Paprium (Megadrive) Ven 15 Avr - 18:22
Kawet
Chat-Bits
ah et Projet N tiens, je l'avais oublié celui-là
174 Re: Project Y / Paprium (Megadrive) Lun 27 Juin - 18:06
Invité
Invité
https://www.magicalgamefactory.com/fr/boards/projecty-about_8/DEVELOPMENT-NEWS_18991/?from=340#bottom
Toujours pas de news, en même temps c'est d'en avoir qui serait étonnant
Toujours pas de news, en même temps c'est d'en avoir qui serait étonnant
175 Re: Project Y / Paprium (Megadrive) Lun 27 Juin - 19:09
Kawet
Chat-Bits
En même temps....Watermelon, Ouah, terme long.
(naze mais j'assume)
(naze mais j'assume)
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